Satellite
Show on map
  • Day 17

    Montagnana

    July 26, 2023 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

    Het was vandaag ‘maar’ 27 graden, toch voelde het heet aan. De route was vrij eenvoudig en deed mij erg denken aan Nederland. Bovenop een dijkje fietste ik langs de rivier. Hier een daar een klein dorpje met vervallen boerderijen en stille huizen. Tussen de dorpen door fietste ik door de weilanden en een kalmte viel over de tocht. Weinig verkeer, geen fietsers op de route. Alleen ik en de goede oude Koga traveller. Elke ochtend check ik met de duim en wijsvinger de bandenspanning, maar de oude rot doet het goed.

    In Verona was het hectisch. Op de hoofdroute komen ochtends, in de spits, is een hele klus. Eenmaal op het juiste spoor en de weg wijst zich vanzelf.

    Montagnana is een mooie stad, omgeven door een intacte stadsmuur. In het stadje zelf is het vrij rustig en dat bevalt mij wel. Op je gemak bekijken wat je wilt bekijken.

    In de bijlage wat foto’s van dit pareltje. Morgen naar Ferrara en dan begin ik aan deel 3 van de reis.
    Read more