Inka cola en chicha morada proberen.

August 19, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 19 °C

Maandag ochtend, 3 kwartier gewacht voor dat er eindelijk een uber bij mijn huis was. Na dat hij mijn huis eerst voorbij reed en vervolgens nog een minuut of 20 rondjes heeft gereden voor ik eindelijk in de auto kon stappen. Ik was er van overtuigd dat ik te laat op school zou komen, maar gelukkig was er niet super veel verkeer deze keer en was ik ook nog te vroeg ook.
    Vervolgens had ik Spaans en daarna een vak die ik nog niet eerder had gehad namelijk: tourism product development. Hier was ik de enige niet Peruviaan dus wou de docent alles van mij weten. Na wat uitleg over het vak bleek na een tijdje dat we voor ons project amazonas gaan bezoeken met de klas, amazonas is een soort provincie in het noorden van Peru. Wat en wanneer precies dat weet ik nog niet, maar we zullen zien.
    Toen ik de les uit kwam scheen de zon opeens en heb ik even lekker buiten gezeten en vervolgens geluncht met joke en Nadine. Daarna gingen andre en ik met de bus naar Miraflores en kochten we inca kola en chicha morada. Twee typische soorten fris van hier. De Inca Kola smaakt heel erg naar bubbelgum en het is geel. De Chicha morada is paars en gemaakt van paarse mais en andere soorten fruit o.a. mango en ananas ook smaakt het lichtjes naar kaneel. Ik denk dat je er even aan moet wennen, want het heeft een aparte smaak die niet echt vergelijkbaar is met iets anders wat ik ooit gehad heb.