• Day 17

Amy and Stas arrived in Vieques

February 3, 2023 in Puerto Rico ⋅ ☀️ 27 °C

Od dzisiaj mamy gości, troszkę po dwunastej lądują Amy i Staś. Po ogarnięciu samych siebie i zrobieniu zakupów ruszyliśmy na lotnisko. Oczywiście z transparentem powitalnym i sercami pełnymi radości, że ich będziemy mieli.
    Po tradycyjnym już piwku w barze lotniskowym, tym z papugą, który prowadzi pan pochodzący z Green Bay, ruszyliśmy do domku na lunch, a później zdobywać wyspę. Zauroczeni wczorajsza plaża Sun Bay, zdecydowaliśmy by była ponownie naszą destynacją dzisiaj w towarzystwie Amy i Stasia. Można tam oddać się całkowicie pełnemu relaksowi, co po trudach podróży i męczącym tygodniu w pracy, było bardzo im potrzebne. W plażowym barze mieliśmy fajne drinki - pinacolada z mango i z truskawek, a właściciel zrobił dziurę w orzechu kokosowym i do środka nalał 3 letniego lokalnego rumu, pycha! Na koniec rozłupał ten orzech maczetą na pół i mieliśmy biały orzech kokosowy na deser.
    Zdążyliśmy jeszcze podjechać na kolejny piękny zachód słońca do Esperanza, potem dom i potem obiad w ulubionym Coqui Fire, gdzie igrają z bardzo ostrymi przyprawami dodając je do wszystkich dań włączając drinki i desery.
    Zastanawiało mnie skąd pochodzi i co znaczy nazwa Vieques i okazuje się, że jest to hiszpańska wersja nazwy Bieques z narzecza pierwotnych mieszkańców tej wyspy Indian Taino, a znaczy to mały ląd lub mała wyspa. Ma on jeszcze jedną nazwę hiszpańską Isla Nena, co znaczy wyspa małej dziewczynki lub małej siostry i to oczywiście jest w odniesieniu do głównej wyspy Puerto Rico. Mówi się o niej również że jest to Crab Island a historia tej nazwy jest ciekawa bo wiąże się z krótką kontrolą niemiecką trwająca dokładnie 4 lata 1689-1693 i wtedy została ona nazwana Krabbeninsel no i potem nastąpiła zmiana na nazwę angielską Crab Island co jest dosłownym tłumaczenie niemieckiej nazwy.