Lüneburg Heide og Rhinen

August 29, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 20 °C

Fredag når vi kun til Lüneburg Heide lidt syd for Hamburg. Der er en del trafik. Jeg tænker, at næste gang vi skal igennem Tyskland, skal vi køre på små veje, og så bare opleve landsbyer undervejs, fremfor at sidde i kø på motorveje! Men vi er altid lidt utålmodige med at komme ned til Frankrig og bjergene! Det er ca 1 måned før vi plejer at køre sydover, og Tyskland er betydeligt grønnere end det plejer at være. Høje, grønne majsmarker præger landskabet, og jeg ser 3 storke! Lørdag aften når vi ud til et lille sted ved Rhinen (Neuburg am Rhein). Der er dejligt roligt. En gang- og cykelsti langs med floden, med en masse æble- og pæretræer, og vi kan sidde og se de store flodpramme sejle forbi. Det er lidt fascinerende med Europas floder; hvordan de hænger sammen i et stort netværk, så man kan sejle på kryds og tværs af kontinentet, med lidt hjælp af sluser og kanaler. Næste dag kører vi over kanalen "du Rhone au Rhin", som forbinder Rhinen med Rhonen, og gør det muligt at sejle fra Nordsøen til Middelhavet!Read more