Mumbai

February 27, 2016 in India ⋅ 🌫 30 °C

Zoals gebruikelijk in India gaat het niet zoals we verwachten als we 's ochtends de taxi instappen. We wilde de ferry omzeilen en met de auto via de brug gaan om zo gedoe bij de ferry te vermijden. Tot onze verbazing zet de chauffeur de auto bij een aanlegsteiger neer en gaat een peukje roken. We zijn al iets later vertrokken dan gepland omdat het ontbijt wat langer duurde. Na een kwartier staan we met auto en al op de (gammele en overvolle) ferry, maar gelukkig is het een kort overtochtje. De chauffeur heeft wel goed in de gaten dat we op tijd op het vliegveld moeten zijn. Hij racet er werkelijk naartoe. We overleven de rit en staan op tijd bij de incheckbalie. De vlucht verloopt voorspoedig en binnen twee uurtjes staan we in Mumbai. Tijdens de (veel relaxtere) taxirit naar het hotel zien we al een aantal mooie koloniale gebouwen. Mumbai is nu al interessant! Het hotel is nieuw en top. We maken een klein rondje in de buurt en eten wat in een prachtig Art Deco stijl café. Prima plek om de laatste dagen in India te slijten :)Read more