• Day 169

DMZ - Zwischen Nord und Süd Vietnam

November 20, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

We have left Hue today and drove to the former demilitarized zone of Vietnam. Today the border between north and south Vietnam can only be seen on a bridge. The yellow part of the bridge belongs to South Vietnam and the blue part to North Vietnam. On our way to the old border we passed several former observation towers, but there is not a lot more to see from former days than that. Today people live a normal life in this area with only some monuments remembering the war several years ago.

Heute war es Zeit Hue zu verlassen und weiter Richtung Norden zu fahren. Der Weg führte uns durch die ehemalige Demilitarisierte Zone oder mit anderen Worten über die Grenze von Süd Vietnam in den Nord Vietnam. Schon einige Kilometer bevor wir an der alten Grenze waren konnte man am Straßenrand viele alte, verfallene Wachtürme sehen. Die Grenze erkennt man heutzutage allerdings nur noch an einigen Denkmälern und der Brücke über den Han River. Der gelbe Teil gehörte zum Süden und der blaue zum Norden.