• Day 14

Chukhung Ri

October 28, 2022 in Nepal ⋅ 🌙 -5 °C

Dzisiaj z rana (dosyć mocno z rana) wstaliśmy na śniadanko które miało być o 6, klasycznie dostaliśmy je po 6.30… 🤷‍♀️ nikt tutaj się nie spieszy jakoś przesadnie.

Po śniadanku wybraliśmy się na Chukhung Ri (szczycik 5546 m położony nad wioską). Podejście było - lekko mówiąc - strome. 3 km podejścia i 800 m przewyższenia 🤦‍♀️. Na początku mnie (Grażynie) ciężko się szło, szczerze mówiąc trochę mi się kręciło w głowie… kiepsko spałam w nocy, w zasadzie prawie wcale. Może i mnie dotknęła wysokościówka. Za to Dawid parł do przodu jak yak.

Generalnie doszliśmy na szczyt po 3:15 h, ostatni odcinek mega się dłużył z dwóch powodów: -powyżej 5 tys ciężko się oddychało, po kilkunastu krokach trzeba było przystanąć żeby ustabilizować oddech…
    -końcówka była dosyć wymagająca… psychicznie i technicznie. Z dużą ilością sypkich kamieni nad przepaścią. Czasem trzeba było użyć rąk żeby wejść wyżej, a z boku lufa - Grażyna musi przyznać że się cykała

Ze szczytu było widać południową ścianę Lhotse i w zasadzie całe pasmo 6/7 tysięczników aż po Ama Dablam. Generalnie widoki petarda 😍
    Zrobiliśmy kilka fot i dzida w dół.

Po zejściu wzięliśmy rzeczy które zostawiliśmy w lodgy i udaliśmy się w dół aż do Pangboche.

Także podsumowując: zrobiliśmy dzisiaj 18 km, w tym podejścia 800 m, a zejścia 1700 🤦‍♀️ wszystko na wysokości 4-5,5 tys… intensywny dzień.