Coron

November 7, 2016 on the Philippines ⋅ ⛅ 25 °C

Een boottripje van 7 uur langs eilanden en stranden bracht ons in Coron. Coron is weer een iets ander gebied dan El Nido maar heeft ook alle mooie lagoons, stranden etc. Deze hebben we bezocht per boot en scooter. Daarnaast zijn we ook naar het mega grote Kayangan Lake geweest. Maar waar iedereen eigenlijk voor naar Coron gaat is het wrakduiken. In dit gebied zijn in 1944 meerdere Japanse oorlogsschepen gebombardeerd door de Amerikanen. Deze schepen, sommige 100+ meter lang, liggen niet heel erg diep(15-30 m) waardoor je er naar toe kan duiken. De schepen zijn natuurlijk begroeid met koraal en andere waterplanten, maar buiten dat zijn ze nog zoals ze ooit waren toen ze nog dreven. Samen met onze duikgids zijn we de schepen in gedoken, heel erg apart, omdat je gewoon nog alle ruimtes kan zien, de deuren zitten er nog in, keuken, ramen, etc(natuurlijk wel alles geroest en begroeid). We hebben uiteindelijk 3 duiken gedaan en ik kan niet anders zeggen dan dat het echt heel vet was! Helaas hield de gopro er bij de eerste duik mee op, dus geen foto's van de wrakken. Op onze laatste dag zijn we nog naar natuurlijke hotsprings geweest en naar het Coron viewdeck...slechts 750 traptreden om daar te komen!Read more