Ho Chi Minh City - Saigon

December 12, 2016 in Vietnam ⋅ ☁️ 26 °C

Laatste stop in het mooie Vietnam is de modernste stad van Vietnam: Ho Chi Minh City, ook wel bekend als het oude Saigon. Het weer in Hcmc was niet best dus we hebben vooral cultuur gesnoven. We zijn naar het oorlogsmuseum geweest, erg interessant door de vele verschillende exposities (agent orange, foto's van overleden journalisten, etc). Het museum liet nogmaals zien hoe gruwelijk de oorlog in Vietnam is geweest, soms tot aan kippenvel toe. Daarnaast hebben we het paleis bezocht van de voormalige leider van Zuid-Vietnam, erg vet om zo'n paleis, vol pracht en praal en met heel veel geschiedenis, te kunnen bezichtigen. Verder hebben we nog genoten van het heerlijke Vietnamese streetfood en zijn we onze laatste avond uit geweest in Vietnam. Helaas zit het er wat betreft Vietnam op. Het is een erg mooi land, met lekker eten, prachtige en erg verschillende natuurgebieden, super leuke steden, aardige locals en tijdens onze reis relaxte andere reizigers! Helaas hebben we wel erg veel slecht weer gehad, waardoor we aardig wat dingen niet hebben kunnen doen. Op naar Cambodja!Read more