Yangon - Myanmar

January 5, 2017 in Myanmar ⋅ ☁️ 27 °C

Na afscheid genomen te hebben van pap, mam en Juul vertrokken we naar onze laatste bestemming: Myanmar! We kwamen aan in Yangon, de hoofdstad. In het begin schrokken we een beetje, want het was echt overal rotzooi, heel druk, een echte Aziatische stad. We hebben twee dagen de stad rondgelopen en kwamen er gelukkig achter dat het een gezellige en aangename stad is, met lekker eten en hele goedkope cocktails! Het hoogtepunt was het bezoek aan de Shwedagon Pagode, een prachtig complex bedekt met 50.000 kilo goud. We waren er op 4 januari en toen werd de onafhankelijkheid gevierd, we zijn naar een park geweest waar iedereen genoot van een dagje vrij. Hier kwamen we erachter dat Myanmar echt nog niet toeristisch is, aangezien alle locals weer met ons op de foto wilden! Daarnaast hebben we een kledingmarkt bezocht, waar ook ik een rok heb gekocht, want alle mannen lopen hier in een soort rok. De kledingstijl is hier wat anders en vooral bij het bezoeken van tempels etc. zijn er wat stengere regels. Onze eerste indruk van Myanmar was heel goed!Read more