• Day 131

Hpa-an

January 9, 2017 in Myanmar ⋅ ☀️ 16 °C

De volgende stop was Hpa-an. Boven op een berg staat een klooster wat tegenwoordig door nog enkele monniken wordt gebruikt als guesthouse voor toeristen. We moesten ruim 3500 traptreden naar boven en dat om 15.00 's middags met 35 graden haha, goed voor de conditie. Eenmaal boven kozen we een plaatsje in de slaapzaal, verder kregen we avondeten en ontbijt, dat alles voor 6,-. Het klooster was niet zoals wij deze kennen, er stond een pagode met daar omheen enkele gebouwen (keuken, kamers etc). De monniken deden hun rituelen, wat vooral veel bidden is en op een gong slaan. We hebben een prachtige zonsondergang gehad met uitzicht over Hpa-an. Daarna een heerlijk diner en toen was het al bedtijd, want de monniken staan om 04.00 weer op om te bidden. Na het ontbijt zijn we weer 3500 treden omlaag gegaan. Smiddags hebben we nog door het prachtige landschap gescooterd en we hebben een boottochtje gemaakt. Daarna hebben we de nachtbus naar Mandalay gepakt!Read more