Inle Lake

January 21, 2017 in Myanmar ⋅ ☀️ 27 °C

De laatste bestemming in Myanmar, en eigenlijk ook van onze reis, was het Inle Lake. Het Inle Lake is een mega groot meer met rondom en vooral op het meer dorpjes. We hebben een fietstocht gemaakt met als afsluiting een wijntje bij een wijnboerderij, erg mooi! De volgende dag zijn we met een longtailboot het meer rond gevaren en zijn we bij een zilver smid geweest, een zijde en lotus weverij, bij langnek vrouwen en nog wat andere stops, allemaal in drijvende dorpen. Het was een erg leuke boottrip en wederom indrukwekkend om te zien hoe deze mensen zelfs groente verbouwen op het water. Daarnaast hebben we de traditionele vissers van Inle gezien: balanceren op één been, peddelen met andere been, visdraad in één hand en een grote fuik in de andere hand, ongekend hoe ze dit doen. De laatste twee dagen hebben we lekker aan het zwembad gelegen om nog twee dagen te genieten van het heerlijke weer.

Myanmar was een fantastisch land om te bezoeken. Het heeft alles: cultuur, natuur, heerlijk eten en de inwoners zijn heel aardig. Het is nog niet echt een bekend vakantie land en dat zorgde voor een hele relaxte sfeer. Geen verkopers, geen afzetters, geen massale drukte. Heel erg leuk om zo'n land te bezoeken. Ondanks dat grote delen van het land nog niet toegankelijk zijn voor toeristen, is het zeker een aanrader. We zijn heel erg benieuwd hoe het hier over 5 of 10 jaar uitziet, als het toerisme massaal is geworden en het land verder is ontwikkeld en alles toegankelijk is geworden voor toeristen!