• Day 7

אתונה האיומה

September 8, 2022 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

אחרי הנסיעה הארוכה, החלטנו לסיים את היום בסיור מתוק שנקרא awful Athens, משהו קליל מה שנקרא. בסוף הסיור לא יכולנו שלא להסכים שממש מזעזע פה.
    אם לנסות לתאר במעט מילים את מה שהיה שם- השרון 10 רק בגדול.
    הסיור היה על השכונות שבמרכז אתונה, שבניגוד לערים שאנחנו מכירות הן השכונות הזולות (!!) של העיר. ראינו המון בתים נטושים והבנו שהם בתים שאף אחד לא לוקח עליהם בעלות ואין שום תיעוד של מי הם.
    המדריכה סיפרה לנו שבאזור גרים בעיקר מהגרים, שהממשלה לא רוצה לטפח ולא נותנת להם אזרחות. היא למשל סיפרה שלא מנקים את הרחובות של השכונה של המהגרים, ולכן נתפסה עליהם סטיגמה שהם מלוכלכים. עוד סיפור שהיא סיפרה על אחד מהבתים הנטושים הוא שזה היה מרכז קהילתי לילדי פליטים מסוריה והממשלה פשוט סגרה אותו עם לבנים אחרי שהיא העבירה אותם למחנות פליטים מחוץ לעיר. דיי מזעזע.
    אחר כך, עברנו לאזור שבו נמצאים עיקר סוחרי הסמים וכמובן היצאניות. צריכת זנות היא חוקית ביוון, ואם זה לא מספיק, מאחר והדת היא חלק מהמדינה (מוכר למישהו?) המדינה אוסרת על היצאניות להתחתן ולהביא ילדים. קשוח. גם בלי הסיפור הזה הסיור היה קשוח, בואו נגיד שראיתי עסקה שבה מישהו נתן למישהי סיגריה בתמורה לחפינה קטנה של העכוז שלה. עסקה מפוקפקת.
    סיפור אחרון מהסיור המזעזע (חשוב להגיד כאן שהסיור היה מצוין, התוכן מזעזע), הוא על מישהו שרצה לבוא לסיור לפני כמה שבועות. בחור אמריקאי- פקיסטני שבדרך לסיור נעצר בפשיטה משטרתית באזור. הוא לא לקח איתו את הדרכון שלו אז הוא בילה שעתיים במעצר כי חשבו שהוא מהגר לא חוקי!!

כדי להוריד את מפלס הלחץ רצינו ללכת לrooftop bar שמאוד נפוץ באתונה. המדריכה המליצה לנו על איזה בר שלא שמענו עליו לפני אז הלכנו ועלינו לגג. שם גילינו שמדובר במינימום מסעדת מישלן עם תפריט מובנה במחיר מופרז. מאוד הופתענו שאחרי סיור שקבענו בairbnb על משברים כלכליים ועוני היא שלחה אותנו למקום כזה.. בכל זאת צילמנו תמונה של האקרופוליס בלילה לפני שירדנו, כי זה באמת מאוד יפה.