Afficher sur la carte
  • Jour 1

Mission impossible azaz pakolás és Pomáz

5 août 2023, Hongrie ⋅ 🌧 23 °C

Az a helyzet, hogy már legalább 3 hete nem voltunk együtt sehol, szóval itt az ideje egy újabb családi nyaralásnak. Tanulva a korábbi KRK szigetén tett többcsaládi nyaralásból, természetesen újra a Kovács családot kértük fel, hogy társuljanak hozzánk, mert hát gyereknek ugyis gyerek a barátja, és az esti fröccsözés is jobban esik felnőtt társaságban.

Horvátország már többször bejött, így a célország marad, a helyszín viszont változik. Cél az Isztriai félsziget, Umag környéke, pontosabban Bašanija.
    A választáshoz hozzá tartozik, hogy tavaly anyukámék voltak Umagban egy "csodaszuper" szálláson (szerintük) ahol bár az első apartmanjuk dohos, penészes és koszos volt, de aztán kaptak egy másikat ami viszont már jó volt. Megnéztük mi is a Bookingon, elég rossz értékeléseket kapott, szóval inkább körülnéztünk jobban.

Nem könnyű olyan helyet találni, ahol 9 ember egymáshoz közeli apartmanokban elfér, és még jónak is tűnik, de Bašanijaban, a Villas Faro ilyennek tűnik a képeken, hát lefoglaltuk. Az időpont csak részben közös Kovácsékkal, ők 2 nappal előbb érkeznek és hamarabb is jönnek el, de legalább lesz 5-6 közös napunk.

Előkészületek majdhogynem a szokásosak, online autópályamatrica Szlovéniába (evinjeta.dars.si) (Isztriához nem kell végigmenni egész Horvátországon, Szlovénia felől rövidebb), és mivel több mint 1 hétig leszünk, ugyanannyi a 30 napos mint 2 heti matrica, (jelenleg 32 EUR a 30 napos, 16 a heti). ENC nem kell, mert a félszigeten nem működik, biztosítás még mindig él az éves családi, KUNA meg már nem kell, mert a horvátok bedőltek a hanyatló nyugat ópiumának és áttértek az EUR-ra, ami meg van a devizaszámlámon még, mert apránként felgyűjtöttük az elmúlt fél évben.

Egy dolog kellett még, de az nagyon, méghozzá egy felfújható, 3 személyes kenu, mert hát mi mással is töltenénk tele a kocsit ha nem ilyen hasznos dolgokkal. 😀 2 evező, 4 mentőmellény, és egy pumpa. A héten minden megjött, szóval teljes az öröm.

2 nap pakolászás után talán mindent (IS) összekészítettünk, és mivel kb az egész házat elraktuk, legalább nincs semmi amit a betörők majd elvihetnének😀
    És akkor jöhet a lehetetlen küldetés. Ezeknek be is kéne férnie a kocsiba, tetőbox nélkül.

A lista:
    1 nagy bőrönd, egy kis bőrönd, egy hűtőtáska, 2 óriás szatyor kaja, 1 óriás szatyor strandcucc (búvár és úszószemüvegek, gumimatrac, gumi repülő, gumiminden, törcsik), egy napsátor, 3 hátizsák gyerekjàték, egy 3 személyes kenu, 4 mentőmellény, és az evezők meg a pumpa.... Elfáradtam mire leírtam, nem hogy mindenzt kivigyem és beszuszakoljam a kocsiba. De röpke 35 perc logisztikai stratégiai csikicsuki és végül minden bent van, és még a család is befér, mert az utastérben alig van cucc 😀😀 Elég profi vagyok, mehetek Lidlraktárosnak szerintem.

Szerencsére a nagynéném felajánlotta hogy aludjunk náluk Pomázon, ne menjünk le egyhuzamban, így az első megálló Pomáz lesz, itt megvacsizunk, alszunk, aztán hajnalban indulás Horvátország. Pomázra szerencsésen megérkeztünk, kivettük azt a pár cuccot amit erre külön csomagoltunk meg a hűtőtáskát, és már nyitottunk is egy sört a nagy ijedtségre. Kivételesen most nem éjszaka írom az első bejegyzést, hanem a csendes esőben a teraszon, a sokkal kevésbé csendes gyerekek és rokonok közt.... 😀😀. Még egy kis séta a Klissza-dombra, aztán még az újabb eső előtt vissza a házba és indul a pihenés.

Holnap reggel nagy útra fel, spotify bekészítve, szóval ha a tegnapi nagy árvíz maradványait letakarítják a szlovén autópályáról akkor Szlovénián keresztül 6 óra és már a szálláson lehetünk. Kalandra fel...