Van Qui Nhon naar Nha Trang

April 8 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag reizen we verder langs de kust naar het zuiden, een prachtige route. Onderweg bezoeken we een vissersdorpje waar de mannen de vis binnenbrengen, de vrouwen de vis schoonmaken om deze later op de dag te verkopen. De ronde vissersbootjes dienen als tender naar de grotere boten. Nu zijn deze ronde bootjes van polyester maar vroeger waren het gevlochten manden van bamboo. Even later bezoeken we een werkplaats waar de traditionele ronde bamboe bootjes gefabriceerd worden. Een arbeidsintensief proces. Onze mooie route leidt ons langs fraaie witte stranden, indrukwekkende vergezichten en groene omgeving met overal bloemen. Wij lunchen op een bounty strand. Onderweg zijn we ook getuige van het productieproces van rijst; oogsten, drogen, gewoon langs de weg en op zakken. Het verkeer rijdt er gewoon omheen.
    In Nha Trang slapen we een nachtje op de 18e etage met zicht op de stad en de zee. We genieten nog even van het zwembad op de 7e verdieping en sluiten de dag af met een hapje en een drankje langs de boulevard.