Van Nha Trang naar Phan Thiet/Mui Ne

April 9 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag reizen we opnieuw via een prachtige route verder naar het zuiden, maar beginnen met een relaxed boottochtje onder andere langs het drieduizend zielen tellende drijvende vissersdorpje Lang Chai. Wij komen in de regio waar bewoners op een bijzondere wijze zwaluw nestjes verhandelen. De zwaluwen worden door kunstmatig zwaluw geluid verleid om nestjes te bouwen in daarvoor gecreëerde bouwwerken. De nestjes zijn een delicatesse na gekookt te zijn en rijk aan mineralen. Wij hebben maar overgeslagen .... Vervolgens brengen we een bezoek aan een fabriekje waar de wereldberoemde vissaus wordt gemaakt. Gewaarschuwd voor de stank maar dat viel alles mee. Hier wel een flesje vissaus gekocht voor in eigen keuken.
    Met jeeps worden we de witte zandduinen van Mui Ne opgereden wat zorgt voor spectakel (en een hoop gegil bij het bergafwaarts rijden). De rode zandduinen moeten we zelf opklimmen maar het levert een bijzonder uitzicht op.
    Aan het eind van de middag arriveren we in ons Victoria Beach Resort. Wat een luxe en wat een verwennerij .... Een eigen bungalow met terras, uitzicht op zee en zelfs een prive buitendouche! Wij laten ons hier 3 nachten in de watten leggen :-)