January - February 2018

Midden Bali

February 6, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Rijstvelden, het Bali zoals we het kennen van de plaatjes. In het echt is het ook een plaatje. Niet voor niets staan deze rijstvelden op de werelderfgoedlijst van Unesco. Vandaag staat weer een excursie op het programma. Dit keer naar Noord Bali, langs de rijstvelden en het Bratanmeer met watertempel.Read more

Sanur strand

February 5, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Vlakbij onze accomodatie is het strand.
    En wat een verrassing, er stond ook nog een verjaardagsbloemetje op de kamer.

Sanur

February 5, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Gisteren verhuisd van Ubud naar Sanur, naar een werkelijk paradijselijke accomodatie. Ook heel erg vriendelijk personeel. Vanochtend bij het ontbijt werd ik toegezongen voor mijn verjaardag en ontving ik een taartje 👍

February 3, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Nogmaals Ubud. Vanochtend zwembad, vanmiddag winkeltjes en het apenbos van Ubud. In dit apenbos wat minder georganiseerde en heel brutale apen. Eén aap was het niet eens met het kapsel van Juud, sprong erin en fabriceerde met gepast geweld een geheel ander kapsel. Juud heeft het gelukkig overleefd 😉. Heel veel regen vandaag, daarom niet veel foto's en helaas ook nog een beetje donker van kleur.Read more

February 2, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Vanochtend zwembad en vanmiddag winkeltjes, terrasje en restaurantje. Op het terras hadden we een schitterend uitzicht op de rimboe. Lekker genieten dus en leuke souveniertjes gekocht. Onderweg ook nog een vijver vol lotusbloemen tegengekomen.

February 1, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Nog enkele foto's van Ubud. Vandaag overigens de eerste regendag gehad. Tijdens de rit van Kuta naar Ubud regende het. We boften echter, want toen we in Ubud rondliepen was het droog. Nu we weer in het hotel zijn regent het pijpenstelen.

February 1, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag transferdag, van Kuta naar Ubud. Hier zullen we 3 dagen verblijven. Ubud wordt ook wel het kunstenaarsstadje genoemd. Hier heel veel houtsnijwerk, beeldhouwwerk, schilderijen, geweefde doeken en andere soorten kunstuitingen. Verder een hele lange marktstraat waar al dit fraais te koop wordt aangeboden. Naar mijn zin was deze marktstraat net iets te lang: heb heel veel dezelfde dingen gezien. Ook veel restaurantjes en natuurlijk tempels.Read more

Dierendag

February 1, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag was het dierendag. Naast apen hebben we een civetkat, vleermuizen en een python gezien.

Tanah Lot

January 31, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Tanah Lot is een tempel in zee. Om bij de tempel te komen moet je een stukje door het water lopen. Bij laag water geen probleem, maar bij hoog water lukt dit niet meer. Bij zonsondergang een spektakel voor het oog. Helaas vandaag teveel wolken voor een mooie zonsondergang. Daarom wat plaatjes van het internet met zonsondergang.
    Verder een blik op een tempel ceremonie.

Alas Kedaton

January 31, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Vlakbij Tabanan ligt het apenbos. Heel veel apen, die inmiddels aardig aan toeristen zijn gewend. Al met al een redelijk georganiseerd apengebeuren.