February - March 2017

Schiphol

March 10, 2017 in the Netherlands ⋅ 🌫 2 °C

Geland 6.35 uur. Einde van een gedenkwaardige reis. Door het bizarre einde zou je bijna vergeten hoe fantastisch deze reis was. Gelukkig is alles goed en mooi vastgelegd met Findpenguins. Bij deze bedank ik mijn reismaatje Leo voor zijn voortreffelijke gezelschap en voor het doortastende optreden toen dat nodig was. Bedankt Leo, je was geweldig.Read more

Brisbane vliegveld

March 9, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

Vijf dagen later dan de oorspronkelijke planning dan nu toch het vertrek uit Australië. We vliegen om 14.40 uur (05.40 uur Nederlandse tijd). We maken een tussenstop in Singapore. Leo mag mij in een rolstoel rondrijden. Verder mogen we gebruik maken van de businessclass lounge van Singapore Airlines.Read more

Caloundra

March 1, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

Caloundra is een badplaats aan de Sunshine Coast met mooie stranden. We zijn gehuisvest in een resort Oaks Oasis) uit de betere klasse, wellicht bewust zo georganiseerd om ons na zo'n lange reis tot rust te laten komen. 's Middags gelijk al gebruik gemaakt van zwembad en bubbelbad. Het resort heeft een mooie tuin met vijvers en palmbomen met Kaketoes erin.Read more

Great Barrier Reef Green Island

February 28, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag stond een uitstapje naar het Great Barrier Reef op het programma. We scheepten ons vanochtend in op een zeilboot en zetten koers naar Green Island. Ongeveer een kilometer uit de kust van Green Island werd de boot aan een boei gelegd en wij konden gaan snorkelen. Snorkelen in een ruwe zee is toch iets anders dan aan het strand in ieder geval een stuk vermoeiender. Na een klein half uurtje was bij mij de (snorkel)pijp al leeg. Het Barrier Reef is mooi, maar lang niet zo kleurrijk als ik had verwacht. Na het snorkelen zijn we nog even met een bootje aan land gegaan en van daar met een glasbodemboot rondgevaren. Waterschilpadden gezien en tot slot nog lekker gezwommen in zee, watertemperatuur 29 graden! Tot slot weer naar Cairns gezeild. Heerlijk dagje weer!Read more

Kuranda Skyrail

February 27, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

Vanuit Kuranda zijn we naar Smithfield teruggekeerd met de kabelbaan. Met een lengte van 7,5 kilometer is de Kuranda Skyrail de langste kabelbaan ter wereld. Je zweeft boven het tropisch regenwoud en je hebt een adembenemend uitzicht over het regenwoud tot aan de eilanden van het Great Barrier Reef. Onvergetelijke ervaring! Volgens de boeken zouden de gondels van een glazen bodem zijn voorzien, maar dat bleek niet het geval te zijn. Ik kreeg de indruk dat Leo hier niet echt rouwig om was...Read more

Kuranda Birdworld

February 27, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

En dan nu de vogels! Terwijl ik door de vogeltuin liep werd ik vergezeld door een Sun Conure (het gele vogeltje op mijn schouder). Het beestje bleef de hele tijd op mijn schouder zitten en vond het leuk om aan mijn haren en oren te friemelen.

Kuranda wildlife

February 27, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

In Kuranda is van alles te beleven. Er zijn Koala's, Wallibi's, reptielen, vogels en vlinders.