Start van deze ''blog''

August 15, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Waarom ben ik deze blog gestart?

Nou, vanaf het begin af aan houd ik al bijna elke dag een andere blog bij (Polarsteps), met name voor mezelf. Deze is haast als een dagboek voor mij geworden en is dus ook erg persoonlijk en uitgebreid. Ik heb deze afgeschermd en er zijn maar een paar mensen die deze blog volgen, zoals mijn ouders, familie en wat vrienden. Nu kreeg ik nog regelmatig van mensen de vraag of ze me ergens konden volgen, dus vandaar dat ik nu met deze blog start! Via Polarsteps kon ik namelijk niet twee trips tegelijkertijd bijhouden en steeds switchen van accounts was ook niet echt praktisch. Vandaar dat het deze vergelijkbare traveltracker is geworden! Het werkt namelijk zo’n beetje hetzelfde als Polarsteps! Ik wil hier gewoon af en toe iets posten, zoals een locatie, een verhaaltje of wat foto’s. Niet te uitgebreid, maar gewoon af en toe een kleine update zodat geïnteresseerden makkelijk kunnen zien waar ik ben of wat ik mee heb gemaakt 😉 Ik ga ook gewoon in het Nederlands schrijven, zodat ik geen extra tijd hoef te besteden aan de spelling etc. en ik zo weer meer tijd over heb om te genieten van het reizen!

Nog even kort wat achtergrond informatie:

Zoals de meesten misschien wel weten, ben ik al een tijdje aan het rondreizen. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik zo’n 8,5 maand onderweg. Op de kaart heb ik in grote lijnen mijn route aangegeven, maar ik geef hier ook nog even een overzichtje:

Ik ben vertrokken op 30 november 2017, vanuit Amsterdam. Toen heb ik eerst een paar daagjes Dubai verkend en daarna ben ik dan officieel gestart met mijn reis in Sydney. Hiervoor had ik een startpakket geboekt via Australian Backpackers, die hielpen me de eerste dagen op weg door verschillende praktische zaken voor me te regelen. Daarna ben ik van Sydney naar Melbourne gereisd. Hier heb ik (verre)familieleden ontmoet en kerst gevierd. Daarna ben ik van Melbourne naar Adelaide gereisd en vervolgens ben ik weer terug gegaan naar Melbourne. Toen heb ik een vlucht genomen van Melbourne naar Queenstown in Nieuw-Zeeland. In Invercargill heb ik toen ook veel verre familieleden ontmoet, die me ook hier weer ontzettend warm opvingen. Met behulp van hen kocht ik een auto, die we helemaal omgebouwd hebben tot een soort van campervan (namelijk met een bed achterin en alle kampeerspullen). Toen ben ik zo’n beetje het hele Zuidereiland en Noordereiland rondgereden. Ook in Auckland heb ik weer lieve verre familieleden ontmoet. In totaal ben ik 3 maanden in Nieuw-Zeeland geweest waarna ik weer een vlucht heb genomen van Auckland terug naar Melbourne. Na ongeveer 5 maanden niet gewerkt te hebben, vond ik dat het wel weer eens tijd werd om geld te gaan verdienen. Inmiddels begon het ook kouder te worden in zuid Australië, dus ik besloot om wat noordelijker te gaan, de zon achterna. Ik heb een vlucht genomen van Melbourne naar Brisbane en heb voor ongeveer 1,5 maand gewerkt in een typische Australische outback pub/hotel, in Mulgildie. Ik was hier de enige werknemer samen met de bazen en ik stond met name achter de bar. Vervolgens ben ik 1,5 uur zuidwaarts gegaan, naar Gayndah. Hier heb ik ook voor ongeveer 1,5 maand gewerkt als een soort van ouderenverzorger (met name tijdens de nacht), waarbij ik bij een familie inwoonde. En nu is het moment aangebroken dat ik met deze blog begin. Voorlopig even klaar met werken en weer tijd om wat te gaan reizen!