• Day 4

Med otroci Afrike: pleme Datoga

December 5, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

Na koncu se ustavimo še pri plemenu, ki se ukvarja z živinorejo. Tokrat sva povabljeni na klepet z Ženskami.
    Uau, kakšna energija! Radovedne, nasmejane, zafrkljive, tople. Urica klepeta je kar prehitro minila in ugotovili sva, da je bil naš vodič sin ene od žensk.
    Pleme živi kot velika družina, kjer ima lahko moški več žena, če si jih seveda lahko privošči, kajti vsaki mora zagotoviti lastno kočo za njo in otroke. In seveda družini bodoče neveste ponuditi "odškodnino" v višini nekaj glav živine. Poroko lahko predlagata dva zaljubljenca ali pa družina. Vedno se mora skupnost s poroko strinjati
    Zanimivo je, da včasih kar obstoječa žena ali žene odločijo, kdaj je čas za novo ženo: ko je dela preveč. Ženske namreč skrbijo za dom, otroke, kuhinjo, živali. Domačih aparatov ni, torej se vse dela na roko, od mletja koruze na kamnu (ki si ga morajo same najt) do pranja na roko. Ni elektrike, tudi tekoč vode ne.
    Mladi dečki so pastirji, ki ženejo živino v dele dežele, kjer je dovolj paše. Od doma so tudi po 3 mesece.
    Nekaterim vendarle omogočijo šolanje, a ostajajo trdno povezani s primarno družino.