• Day 6

Še na srečanje z Masaji

December 7, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

Na poti nazaj v Arusho se ustavimo še pri družini Masajev. Veseli so naju bili, saj sva s seboj prinesli dež 🌦️. Pokazali so nama bivališča, ki jih gradijo sami iz lesa ter mešanice prahu in kravjih iztrebkov. Tradicionalno sicer še vedno nomadi, a si vendarle ustvarijo stalno naselbino, kamor se vračajo.
    Masaji so tradicionalno govedorejci, zdaj gojijo tudi že ovce in koze, a bogastvo in status določa število krav v posesti. Prehranjujejo se z mešanico mleka in kravje krvi. Ko krava ostari ali ne daje več mleka, jo zakoljejo in pojedo. Nič sadja, nič zelenjave. Mlečna kaša za malčke. Šolo za otroke organizirajo sami, ravno tako zravijo s tradicionalnimi postopki, so pa vsi otroci cepljeni, kar pri ostalih plemenih ni bila praksa.
    So mnogoženci in mož ima lahko toliko žena, kot si jih lahko privošči. Za vsako plača odškodnino družini neveste v višini nekaj krav, ter ji zgradi lastno bivališče. Prvo ženo sinu izbere oče in ne sme je odkloniti. Naslednje si lahko izbere sam.
    Zanimivo: moški so ogrnjeni v rdeče barve (da jih živina, ko pašejo v naravi, lažje opazi), ženske v modre.
    Voda je izziv; ko smo se peljali domov smo ob cesti videli ženske in otroke, kako so nabirali vodo iz luž ob cesti. Vodovoda nimajo, zbiralnika dežja tudi ne 🤔, zato jo kupujejo, saj jo rabijo zase in za govedo. Pranje oblačil ni visoko na seznamu uporabe vode...