Satellite
Show on map
  • Day 127

    School update

    June 15, 2022 in South Korea ⋅ ☁️ 21 °C

    Ik heb te horen gekregen dat velen zich afvragen of ik alleen maar wandel en lol heb. Dat is inderdaad waar de meeste berichten hier over lijken te gaan. Echter staan er ook flink wat bericht over school op. Deze heb ik voor nu nog op privé staan. De producten die ik maak zijn niet alleen opdrachten, maar passen straks hopelijk ook in huis. Daarom wil ik dat nog even een verassing houden. Zodra ik thuis ben zal ik alles openbaar maken.

    Wel kan ik natuurlijk wat vertellen over wat ik doe tijdens de lessen.

    1. De Koreaanse lessen vallen erg tegen. Daarom heb ik ongeveer een maand geleden besloten hier minder aandacht aan te besteden. Ik vind het zonde om mijn tijd te verdoen aan het stampen van woorden die ik in Nederland niet nodig zal hebben. Liever maak ik mooi dingen, zoals borden en mokken. Ook zou ik enorm veel tijd moeten doorbrengen op mijn kamer. Liever ontdek ik de stad samen met mijn vrienden. Vrienden waar ik over een paar weken afscheid van moet nemen. Volgende week is het tentamen: online en meerkeuze vragen. Ik ga mijn best doen en verwacht dat ik het wel ga redden.
    2. In het begin van de keramiek lessen was het vooral veel modeleren. Meer richting het einde van de lessen moest ik ook gaan glazuren om alles een mooie, of geen, kleur te geven. Dit is nog best moeilijk en is niet altijd goed gegaan. Een groene kleur veranderde in de oven ineens naar oranje…. Met nog 1 week te gaan probeer ik alles op tijd af te krijgen. Dat gaat mij wel lukken, maar niet alle studenten hebben zo veel geluk. Klei heeft namelijk flink wat tijd nodig om te drogen. Die tijd is er nu niet, waardoor er veel mis kan gaan met overhaast werken.
    3. De klas waarin ik producten moet ontwerpen is best leuk, maar ook zeer frustrerend. De docent heeft mij twee weken geleden verteld dat deze klas eigenlijk bedoeld is om de studenten op pad te sturen zodat ze zelf met bedrijven contact op moeten nemen. Zo leren ze prototypes maken, maar ook communicatie én worden ze bekend met het district waar alle werkplaatsen zitten. Omdat ik geen Koreaans spreek, is het erg lastig om bestellingen te plaatsen of bijvoorbeeld bouten en moeren te zoeken. Vaak wordt ik gewoon weggestuurd. Alles duurt daarom veel langer, waardoor het eindresultaat niet het gewenste niveau behaald. Nog een knelpunt is de afwezigheid van een werkplaats. Ik heb geen vaste plek met gereedschap waar ik terecht kan, wat dingen maken erg moeilijk maakt.
    4. Vandaag heb ik de laatste les van deze klas gehad. Tijdens het afgelopen semester heb ik verschillende sieraden gemaakt met als thema blaadjes. Door veel te zagen, buigen, solderen en polijsten heb ik een paar mooie dingen kunnen maken. 3 oorbellen, 1 ketting en 1 armband om precies te zijn. Wel allemaal van hetzelfde materiaal, want de uitdaging was al groot genoeg. Ik geloof dat de docent en mede studenten mijn sieraden geslaagd vonden, aangezien ik na mijn korte presentatie een paar keer de vraag kreeg of ze het even mochten dragen.
    5. Deze week heb ik het tentamen van ‘Culture and History of Seoul’, maar eigenlijk gaat het over de geschiedenis van Korea in het algemeen. De toets zal bestaan uit maar liefst twee vragen waar ik een uur de tijd voor heb. Samen met mijn aantekeningen moet dit goed komen. Het is niet heel ingewikkeld en zolang ik mijn argumenten goed kan beargumenteren zal de docent er niet veel op aan te merken hebben. Zo ging dat bij de vorige toets namelijk ook.

    Ik heb dus nog maar 1 week school te gaan. Dinsdag 21 juni is de laatste schooldag en op 22 juni moet ik mijn kamer verlaten. Wat ga ik dan doen? In eerste instantie was mijn plan om direct weer terug naar Nederland te gaan. Mijn vlucht heb ik echter uitgesteld naar 14 juli. Van 25 juni tot 12 juli ga ik naar Jeju, een Koreaans eiland in het zuiden. Hier ga ik veel wandelen, een (niet actieve) vulkaan beklimmen en vooral genieten van het mooie tropische weer.
    Read more