Satellite
Show on map
  • Day 158

    Lower Zambezi NP

    April 22, 2018 in Zambia ⋅ ⛅ 8 °C

    Dit weekend ben ik weer een weekend weg geweest. Dan en Jamie hadden mij meegevraagd voor op safari in Lower Zambezi National Park. Dat waren de twee bijna en net afgestudeerde dokters die we opgehaald hadden in Livingstone tijdens Pasen. We waren vrijdag aan het eind van de ochtend vertrokken en na een rit van 8 uur kwamen we aan. En wat een paradijs. We kregen een heerlijk dinner met kaaslicht onder de sterrenhemel en die was erg mooi. Je zag de melkweg! Echt perfect na zo'n lange reis! We sliepen samen in een chalet en het had een regendouche. Zooo heerlijk! De beste douche die ik hier gehad heb. Heerlijk warm water en de straal was goed. Hier was ik echt even aan toe! Beter kon het niet beginnen. Sochtends zonsopgang gezien en heerlijk ontbijt gehad. En toen ging de grote bootsafari beginnen. 6 uur zou het zijn maar wij hebben er ruim 7 uur over gedaan. Op de Zambezi en echt heel mooie dieren gezien. Heel veel hippp's natuurlijk! Nog steeds vervelen ze me niet. En olifanten! Op de kant een mannetje die indruk op ons wilde maken. Spannend en mooi om te zien. En een paar keer kudde olifanten. Spelend in het water, badderend, op het land aan het eten. Echt heel gaaf. Onze lunch plek was ook ergens aan de kant. Er was een inham met water en aan de andere kant hebben we twee olifanten gezien. Ik vond het wel een beetje spannend maar was echt super gaaf. Toen we terug kwamen nog een sunset cruise graden. Prachtig! Daarna weer heerlijk gedinnerd en bij het kampvuur gezeten, kijkend over de rivier. Zondag hebben we het relaxt gedaan, want zaterdag was vrij intens met safaris. Dus lekker chillen bij het zwembad en een boekje gelezen. Rond twaalf uur in de auto terug richting Macha. Het was een heerlijk verwen weekend en een mooie weekend om mijn laatste stage maand in te gaan. Het was echt fantastisch! En precies wat ik even nodig had! Omdat er zo veel mooie foto's zijn doe ik het in twee posts, omdat er maar 6 per post kunnen.Read more