Satellite
Show on map
  • Day 187

    Goodbye Macha

    May 21, 2018 in Zambia ⋅ 🌙 18 °C

    Vandaag is mijn laatste dag in Macha. Ik had om 11 uur mijn presentatie om mijn onderzoek te presenteren aan iedereen van het lab die wilde komen. En dus waren er een man of 20 gekomen om naar mijn presentatie te luisteren en achter te komen wat ik de afgelopen 6 maanden had gedaan. Vanochtend eerst heb ik wat dingen opgeruimd in mijn kamer. Koffers pakken was ik nog niet aan begonnen. Nog mijn presentatie geoefend en ik had gisteren (zondag) twee taarten gebakt een echte Hollandse appeltaart en een bananencake voor de half elf thee pauze. Ik had nog om 10 uur een meeting met Jenny mijn supervisor of de afronding van mijn verslag enzo. Mijn presentatie ging er goed. De audience was heel erg gemengd. Mensen met academische achtergrond en mensen die net een middelbare schooldiploma hadden gehaald. Dus aan mij de taak om het zo duidelijk uit te leggen maar wel met genoeg diepgang. Ik vond het erg goed gaan! Daarna ben ik naar huis gegaan om mijn keuken op te ruimen en uitsorteren, ik had nog best wel wat voedsel over. Om 15.00 had ik nog een meeting met Jenny voor evalueren en feedback van mijn presentatie. Cijfer heb ik niet maar ze vond het wel goed gaan dus jeej. Daarna begon het afscheid op mijn stage. Was toch wel erg gehecht geraakt aan veel mensen daar. Ik had trouwens vorige week ook nog een lunch met een man of 12 georganiseerd. Ik ben naar huis gegaan om mijn huis verder op te ruimen en daarna naar Chris en Marlys waar Marlys een last minute erg gezellig en leuk dinnertje had georganiseerd met Amanda, Christy en Sarah. Wat erg gezellig en lekker was en een hele mooie afsluiting van mijn tijd in Macha. Morgenochtend ga ik vroeg op staan en gewoon alles inpakken en dan rond half tien richting Livingstone! Wel heel gek om deze plek te verlaten met de gedachte dat ik binnenkort niet terug kom. Heb heel erg het gevoel dat ik een vakantie heb en over twee weken terug ben. Laat iig zien dat ik me thuis heb gevoeld.Read more