Satelit
  • Hari 55

Ometepe, Nicaragua

24 Februari 2015, Nikaragua ⋅ ☀️ 29 °C

Isla Ometepe is een vulkanen eiland in een meer. Op Isla Ometepe gaat er van alles mis. Sab vergeet haar zeeziekte pilletjes te nemen, waardoor de bootreis geen prettig vaartocht wordt. Het hostel waar wij naartoe willen is vol, gelukkig hebben ze nog wel een plekje in de hangmat. Wat niet heel comfortabel slaapt, maar wel zorgt voor een super goede ochtend want je wordt midden in de natuur wakker waarbij de ene prachtige vogel na de andere langs komt. We slapen in een volledig zelf onderhouden ecolodge / hostel, compleet met: composttoiletten, waar je niet in mag plassen (want dat doe je in de natuur), tot Sabrina's grote schrik een tarantula, schorpioenen, bidsprinkhanen en open douches in de natuur. We wilden geld besparen ( jaa de luxe van het zwembad in Playa Maderas moet toch gecompenseerd worden ) dus hebben we fietsen gehuurd ipv ( wat iedereen doet ) een scooter om het eiland rond te gaan. Wij dachten 35 kilometer fietsen, dat doen wij wel even. Dat hebben wij vorige zomer op Texel ook gedaan. Toen wij deze geld besparende beslissing namen. Hebben we geen rekening gehouden met een temparatuur van 35 graden en volle zon, geen enkel eet- of drinktentje onderweg ( we waren dus ook niet zo slim om genoeg water mee te nemen ) en dat een groot deel van de rit berg opwaarts is. Dusss.. 6 km, 2 uur, en heel wat zweetdruppels verder besluiten we terug te gaan, waar we gelukkig maar 1 uur over doen, want als je eerst 2 uur bijna alleen maar berg op gaat, hoef je op de terugweg alleen maar berg af :-). De volgende dag heeft Sab knallende hoofdpijn ( we denken dus van iets te veel inspanning en zon en iets te weinig water ). Dus we doen 2 dagen niks. We sluiten ons eiland avontuur af in heerlijke mineraalbaden, het water komt rechtstreeks uit de vulkaan. En we nemen de ferry terug van Schiermonnikoog naar Lauwesoog... uuhhh ohnee... We zijn in Nicaragua.. toch leuk om hier z'n hollandse veerboot tegen te komen.. waar de midden amerikanen niks aan veranderd hebben.Baca selengkapnya