Niseko, Japan

March 13, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 0 °C

Wintersporten in Japan! Na alle zon gaan wij eindelijk weer een winter in. En daar hadden wij best zin in. Snowboarden hebben wij gemist en in Japan kregen we de kans!

Vorig jaar hebben we ons opgegeven voor een de website; Helpx. Op deze site kan je vrijwilligerswerk zoeken en in ruil voor je werk krijg je vaak een bed om in te slapen en als je geluk hebt wat te eten. Toen wij eenmaal op reis waren hadden we de travel bug te pakken en wilden we eigenlijk niet lang genoeg op een plek blijven om dit te doen. Er zijn immers te veel mooie plekken om te ontdekken of zuid oost azie is zo goedkoop dat werken in ene heel onnodig lijkt.

Maarja dan kom je aan in Japan, heb je 6 weken de tijd en voor een slaapplaats in een dorm betalen we met z'n 2en 60 eur per nacht.... Dus tijd om aan de slag te gaan. We belanden in het noorden van Japan, in een skiresort dat bekend staat voor de fijne poedersneeuw. we snowboarden iedere ochtend. We hebben een eigen kamer krijgen wat geld om te eten en in ruil daarvoor werken we 6 uurtjes per dag. Tijdens deze uurtjes kopen we spullen in van China en laten we het verschepen naar Japan. Maar we krijgen veel meer terug dan een bed en wat te eten. We komen terecht bij een warme groep andere reizigers. Met ieder natuurlijk een goed reisverhaal waar je geïnspireerd door raakt en je veel tijd met elkaar doorbrengt leer je elkaar ook beter kennen. En liefde gaat natuurlijk ook door de maag, dus wij koken hutspot voor onze internationale vrienden en wij proeven kimchi pannenkoeken en hotpot met sesam!