• Panda's en Chinees marktje

July 19, 2019 in China ⋅ ⛅ 30 °C

Om 6:30 stonden we op. We hadden een redelijk westers ontbijt. Dat heb ik echt gemist... :) We vertrokken om 8:00 naar de panda's.

Toen we aankwamen was het al enorm druk. Iedereen wilde de panda's zien. We hebben daar 2 uur rondgelopen. Het was mooi om de panda's te zien, maar er stonden overal zo veel mensen omheen dat je je er letterlijk een weg doorheen moest banen.

Na de panda's reden we naar een park waar we zouden lunchen. We aten in een typisch Chinees tentje. Dan realiseer je je weer dat je echt in China bent.

We hebben wat in het park rondgelopen en zijn daarna weer in de bus gestapt. We reden naar een marktstraatje.

De markt was een lange weg met allemaal kraampjes. We hebben door de straat gelopen en hebben wat souvenirs gekocht. Ze hadden echt leuke dingen!

Na 1,5 uur zijn we met de bus naar een luxe winkelstraat gereden. We kregen vrije tijd en mochten zelf eten halen en in de winkels kijken. We zijn uiteindelijk met z'n allen naar de MacDonalds gegaan, want na al die rijst was het wel een keer lekker om iets anders te eten.

We zijn die avond met de metro terug naar het hotel gegaan. Het was een leuke ervaring om met het OV in China te gaan, omdat dat toch echt anders is dan in Nederland.

We hebben in het hotel nog even gezellig gezeten en ik heb nog even mijn kleding gewassen (een wasmachine in het hotel is toch echt makkelijker dan een teiltje...). Daarna hebben we onze tas weer ingepakt, want we zouden die ochtend om 6:30 ontbijten.