Anyer, Java

August 3, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Denk je je laatste dagen in Indonesië lekker rustig te besteden, blijkt niks minder waar! De afgelopen dagen hebben wij geluksvogels nogal het een en ander meegemaakt hier.

Het begon eigenlijk al in Bukit Lawang, want daar kreeg ik namelijk een voedselvergiftiging; welbekend voor mensen die in Azië reizen. Gelukkig hadden wij een hele lieve huismoeder bij ons guesthouse die goed voor mij zorgde!

Vervolgens aangekomen in Anyer, in West Java. Hier werden we vrijdagavond opgeschrikt door wederom een aardbeving! Deze voelde minder erg dan de aardbeving in Bali, maar had toch een magnitude van 6.8, veel hoger dus. Er kwamen dan ook al snel mensen naar ons toe om te vertellen dat we ivm tsunamigevaar naar de bovenste verdieping van het hotel moesten gaan. Hier hebben we de rest van de avond besteed, totdat het alarm weer was ingetrokken.

Of het nog niet genoeg was; vandaag was er een grote black-out in heel West Java, waaronder Jakarta. In de middag ging de stroom uit en bij ons net pas weer aan (is nu 10 uur ‘s avonds).

Maarja, verder genieten we wel nog lekker even van de gin tonics en zonsondergangen hier!!! 🌞

Overmorgen vliegen we weer naar NL ✈️