Vi kører til Lugano = godt vejr

July 24, 2023 in Italy ⋅ 🌧 17 °C

Ja vejret lover ikke så godt. Så må vi jo flytte os, men for at finde bedre vejr, er Lugano det tætteste. Planen var ellers at vi skulle til Interlaken i Schweiz. Det passede med at turen gik forbi, så vi holdt en kort middags pause ved Thunersee. Der er så smukt og vandet helt turkis. 😊 Interlaken er én stor turistfælde, kæmpe store hoteller (f. eks Victoria-Jungfrau, som nok kunne sluge hele vores opsparing på 3 dage) og dyre butikker. 😳😳😳. Næh... Lad os køre ad små snoede veje gennem hyggelige landsbyer. Det er meget mere os. Og det fik masser af indtil vi kørte mod Gotthard tunnelen. Der var andre der havde fået samme idé. Det tog 4 timer at køre 150 km. 😱. Godt at vi havde udsigt til de flotteste bjerge, nogle med sne og nogle med vandfald. 😊 Endelige kom vi gennem tunnelen eller rettere... der er jo rigtig mange tunneler, så var det bare at finde den campingplads som vi havde udset os. Der var så optaget og vi kan vist roligt sige at vi har taget det dårlige vejr med os. Det står ned i stænger 😒. I morgen lover de godt vejr 🤞🤞. Næste campingplads har heldigvis plads, men der er lidt smalt for vores bil at komme ned ad indkørslen. Nårh ja... De andre kommer jo med campingvogne også. 🤔. Regnen stilner af og vi for sat teltet op. Pyh... Kl er 21 og vi har stadig ikke spist. Der ligger heldigvis et Pizzaria på næste campingplads. Dejlig mad. Og så hjem og sove.Read more