Pamplona

May 8 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

😱 busture i Pamplona! Hold på hat og briller. Jo jo... Der er ståpladser i bussen, men det er da kun for vovehalse. Og tidsplaner.... Jo jo.... De findes da også, men til hvad???? 😂
    Vi kom forbi tyrefægter-arenaen og forventede måske at det var en fantastisk bygninger. Måske var den smuk indefra, men udvendig en den lidt kedelig. Der er tyrefægtning hele denne uge og ligesom tyreløb er det bestemt ikke noget for mig.
    Faktisk havde vi store forventninger til Pamplona og så heldigvis også mange smukke gader og historiske bygninger. Men generelt syntes vi at byen var lidt en flad fornemmelse.
    Gaderne bærer præg af at de bliver brugt til tyreløb, der er ikke noget i 2 meters højde der ikke kan flyttes.
    Der var 2 stjerneformede fæstninger. Den ene indrammer den gamle bydel på smukkeste vis. Den anden er omdannet til en grøn oase mit i beton byggeriet.
    Midt i centrum ligger en kæmpe park, stor og smuk. Med legepladser, søer, smukke træer og blomster. Og en lille cafe. Dejligt sted at holde middagspause. Han glemte at lave vores mad, så vi fik en gratis øl 🍻. Men da maden endelig kom, smagte det bare ekstra godt.
    Camino de Santiago går gennem byen, så vi så flere vandrere med tunge ben.
    Aftensmad, blev til en snack i den flotteste bar/ restaurant. Der hænger skinker i hele barens længde.