Mostra sulla mappa
  • Giorno 39

Køretur fra Pamplona til Getaria.

9 maggio, Spagna ⋅ ☁️ 20 °C

Vi rykker os få kilometer på lang tid. Turen går gennem det smukkeste landskab og gennem hyggelige landsbyer. Vi ser den ene bjergtinde efter den anden, afløst af dale med små eller større landsbyer. Vejene snoer sig og vejret er skønt. Der dukker havgus op jo tættere vi kommer vandet. På en højderyg, hvor vi kører i dejlig solskin, ser vi skyerne ligge som et tæt tæppe under os. Selv politiet måtte stoppe og tage et billede! 🚓
    Vi har planlagt at køre gennem/ forbi 5 byer der ligger langs kysten. Planen er lidt og lurer om vi skal køre retur fra den campingplads som vi nu finder. Der er ikke mange pladser at vælge imellem. Det kræver jo også noget fladt jord og det der er, er bebygget. Vi kører til San Sebastian, som helt sikkert er et besøg værd. Men man skal ikke komme i bil, trafikken er så kaotisk i byen og p-pladserne er ikke lavet til Dodge Ram.
    Vi kører videre i det skønne landskab gennem Orio, Zarautz og i Getaria vælger vi at spise på en skøn fiskerestaurant på kajen. Havgusen ligger stadig over vandet og den modsatte bred. Nu er kl over 15 og vi har ikke fundet et sted at overnatte. På kortet viser der sig ingen campingpladser, før om små 100 km. Vi beslutter at køre efter det nu. Så kan vi komme tilbage og nyde byerne.
    Leggi altro