Satellite
Show on map
  • Day 23

    Bath

    August 2, 2022 in England ⋅ ⛅ 26 °C

    Vandaag ga ik naar Bath!
    De treinreis naar Bath duurt 1,5 uur.

    Aangekomen in het hostel kon ik direct inchecken. Ik leg mijn backpack neer op mijn kamer en ga het dorp in.

    Eerst eet ik mijn lunch, rijst met kip! (Ik lijk wel een ander persoon nietwaar?!)

    Vervolgens ga ik alle bekende bezienswaardigheden van het dorp af.
    Het dorp, met de sfeer en de gebouwen is prachtig!

    Om 15:30 heb ik een reservering bij het Roman Bath museum.
    Het museum was erg aan de prijzige kant, ik betaal hier €29,- voor.
    Achteraf gezien was dit het absoluut waard! Ik spendeer 2,5 uur in het museum en maak gebruik van een Nederlandse audioguide.
    Het museum verteld over het ontstaan van de baden en de romeinse geschiedenis.

    Na het bezoeken van het museum is het 18:00 en keer ik terug naar het hotel.
    Hier ontmoet ik May (komt uit Japan). We besluiten samen wat te gaan eten.
    May spreekt vrijwel geen engels dus het is de gehele avond hand en voet werk, maar met onder andere de hulp van translate komen we aardig ver.

    Na het avondeten gaan we samen naar de bar van het hostel. Hier ontmoeten we Miranda en Jordan (uit de US) en Emile (uit Canada)

    We drinken samen drankjes en ik ga om 00:00 naar bed.
    Read more