Satellite
Show on map
  • Day 32

    Edinburgh

    August 11, 2022 in Scotland ⋅ ☀️ 27 °C

    Goedemorgen Edinburgh!
    Vandaag is dat twee in Edinburgh

    Ik begin mijn dag met een walking tour. Als je het mij vraagt de beste manier om de stad snel te leren kennen.
    De tourguide was erg grappig, en we hebben een leerzame tour gehad.
    Wat blijkt; de begraafplaats naast mijn hostel is de meest haunted begraafplaats. Hier zijn tussen de 100.000 tot 250.000 mensen begraven (en een hond :p )

    Tijdens de walking tour ontmoet ik Hilda en Angelique (uit Nederland)
    Zij vragen of ik al plannen voor de rest van de dag heb, en of ik het leuk zou vinden om met hun op te trekken.
    Dit doe ik dan ook.

    Na de tour lopen we door naar Calton hill. Hier is heb je een prachtig uitzicht over de stad.
    Opnieuw, de foto’s doen het helaas geen eer.

    Na hier een poosje rond gelopen te hebben besluiten we Arthurs seat te beklimmen, google zegt dat dit 45 minuten zal duren. Tijdens onze weg naar boven vragen we voorbij gangers hoelang deze wandeling duurt.
    Wat blijkt, het is een stijle wandeling van twee uur naar boven en twee uur terug.

    We besluiten snel terug te keren aangezien we over 2 uur een show gepland hebben staan.

    Vervolgens gaan we naar het National museum of Scotland. Hier lopen we de komende 50 minuten, tot sluitingstijd rond.

    We kijken buiten nog naar een straatact, en gaan vervolgens naar onze show.
    We gaan naar de kleine zeemeermin met een twist. Dit was erg grappig.

    We halen vervolgens avondeten, en ik keer om 21:30 terug naar mijn hostel
    Read more