April 2018 - May 2021
Currently traveling

Littlehampton

May 8, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 19 °C

Klev upp i lagom tid för en promenad och lite vatten påfyllning innan avfärd mot Littlehampton. Tvättdags så vi letade upp en camping ganska centralt med tvätt möjligheter. Sen att det förmodligen blev den dyraste stället på den här resan är väl en annan femma. Vi var nämligen inte medlemmar, då kostade det över 400 kr med el. Huvva.. Men det drabbar ingen fattig.. 😣😁
    En rask promenad in till hamnen och ett snabbt pub besök, innan hemgång med handling på Morrisons..

Vandring och pubmat

May 7, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 26 °C

Från början var det meningen att vi bara skulle gå en liten promenad på max 3 km, men som alltid skenar vi iväg helt okontrollerat. Det blev över 9kms vandring, leriga skor, och lunch på The plough inn. Plocktallrik med alla möjliga godsaker. MUMS!!Read more

Felkörning och handlingsstök

May 6, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 24 °C

Vaknade upp på parkeringen i Abbotsbury av solsken och fågelkvitter. Nästan som en djurpark med alla möjliga djur, förutom de vanliga inslagen som hästar, får och kossor, så kunde man se alpacka i hagarna , ankor strövandes på gatan utanför puben. Efter frukost styrde vi kosan mot en lantlig ställplats som vi sett ut på nätet. Först stod mathandling på schemat. Och som vi körde fel! Vi skyller allt på gpsen. Efter att ha kört runt i alla möjliga bostadskvarter och felkörning i rondeller så fick vi handlat på ASDA och kom fram till målet.Read more

Beach, vandring och afternoon tea

May 5, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 21 °C

Som vanligt hade vi trollat till det gällande bokning av camping då vi prickade in Bank Holiday igen. Lördag, söndag totalt fullbokat överallt!! Vi står nu på parkeringen utanför The Swan inn. Dagen börjades med lite afternoon tea light, för att arab bli en fantastisk vandring längs kusten och efter en bergskam tillbaks till Abbotsbury. Blev ca 13 km. Både vi och Walther är möra och nöjda.Read more

Abbotsbury

May 4, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 16 °C

När vi klädda i vandringskläder skulle kliva ut på the coastal path som går precis utanför campingen, blev vi försenade av ett engelskt äldre par som var pratsugna något så fruktansvärt. Fantastiskt trevligt par. Sedan på leden som gick genom får-tjurhagar längs efter en bergskam med enorm utsikt. En mysig lunch på The Swan inn i Abbotsbury. Blir nog lite live music ikväll på den lokala puben i Portesham..Read more

Äntligen framme!!

May 3, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 10 °C

Vaknade upp på en ställplats ganska nära calais. Incheckning och ombordkörning gick ovanligt snabbt och smidigt. Sedan 34 mils körning innan vi äntligen var framme i Dorset. Avslutade kvällen med hemmagjord hamburgare som sköljdes med med två pints underbar cider. Kan verkligen inte bli bättre!!Read more

9,5 km underbar vandring

May 2, 2018 in Belgium ⋅ ⛅ 15 °C

Steg upp hyfsat tidigt för att sedan gå en lång vandring innan avfärd mot Calais. 9,5 km blev det i magisk natur med sommar värme. Äntligen lite sol på näsan. Sedan packade vi ihop alla våra saker och började rulla vidare.Read more

Schalkhoven ställplats

May 1, 2018 in Belgium ⋅ ⛅ 13 °C

Vaknade upp i regn och rusk. Walter skulle äntligen få sin spruta mot dvärgbandmask för att få åka in i England. Gps:en lotsade oss rätt till veterinären i Munter. Väl där injicerades Walter i ljumsken av alla ställen, Ont, Ont!! Dumma kärring tyckte både Walter och vi.. Sedan 24 mils körning mot Schalkhoven. Vi hade sett ut denna ställplats i förväg. Lantligt med fina vandringsleder och egenproducerat vin. Whats not to like 😁😁Read more