Andrea Salmen

Joined July 2016

Hemresan

July 14 in Sweden ⋅ ⛅ 21 °C

Hemresan gick fint. Mysigt med båtresa. Det gungade inte som tur var och Wilmer kom fram till att det var nog inte så läskigt att åka båtolycka alla fall.
    Väl i Göteborg hittade Wilmer ett glasscafe som visade sig vara ganska anrikt. Där blev jag bjuden på namnsdagsglass.
    Sedan vidare till Sandhem och kärt återseende med mormor, morfar och Esther.
    Hem till Uttran igen efter ett par dagar i Sandhem.

Mycket nöjda med resan!

Aahlborg

July 13 in Denmark ⋅ ⛅ 14 °C

Om Odense var den stora positiva överraskningen så var Ålborg lite av en besvikelse. Fint vid vattnet men annars lite slitet och kantigt av det lilla vi sett under en kvällspromenad. Finns alldeles säkert smultronställen här också som vi inte hunnit se. Fint hotell Phoenix.

Legoland dag 2

July 13 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Andra dagen i Legoland var mer som vi hade förväntat oss. Mycket folk och en del köer. Dock välskött och max 30 min kö på de flesta ställen. Fin dag idag som toppades med 4D-film med äkta regn och blåst samt ett besök på Atlantis undervattensstaden.
    Vi kände oss väldigt nöjda med både Legoland och boendet i tunna när vi lämnade Billund. Kommer gärna åter!Read more

Fulldag Legoland

July 12 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Idag har vi haft heldag på Legoland. Från 10.15 till 20.00 var vi där. Fin dag tyckte vi nog allihop. Allra mest nöjd var nog Wilmer. Känns som att det här stället matchar honom perfekt just nu. Han skulle lugnt kunna stanna en vecka eller två.
    Nästa konstaterande är att vi måste haft väldig tur med vädret. Dvs det fanns risk för regn som sedan inte kom vilket förmodligen gjorde att många besökare inte kom. I princip inga köer. Stod nog 15 min som max. Dagens favoriter:
    Alicia - prata med prinsessorna.
    Wilmer - ta körkort, vattengrejerna (speciellt när mamma blev blöt), polar express (speciellt när mamma blev rädd), Ninjago
    Andrea - Ninjago (eftersom jag vann fett över Micke), vattengrejerna, teaterföreställningarna.
    Micke - Polar express, teater, Ninjago.

Fin park och jättebra dag.
    Mat och kaffe är dyrt så imorgon tar vi med lunch.

Barnen pigga och uppe i varv till 21.30. Micke o jag rätt så trötta.

Legoland

July 11 in Denmark ⋅ 🌧 15 °C

Så kom vi äntligen fram till resans stora mål; Legoland!
    Grått och småregningt men vad gjorde väl det. Vi kollade in Lego house. Konstaterade fint men riktigt saftiga priser. Tunnan på campingen vi bor på ’Wildhouse barrels’ är fin, fräsch och mysig. Kidsen tycker det är spännande!

Odense dag 3

July 11 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

Odense är den stora överraskningen på resan hittills. En riktig sagostad!
    Måste också lägga in en bild från hotellfrukosten som var fantastisk fin men med tillägg av ganska osvensk nubbe till frullen.

Malmö och Odense

July 10 in Sweden ⋅ ⛅ 20 °C

Dagen påbörjades igen (!) med joggingtur i Västra hamnen. Oerhört sportig är jag!
    Efter frukost gick vi en sväng på stan i Malmö. Fyndade barnkläder på Mini Rodini (50% = nästan gratis...ish). Micke shoppade shorts på Peak, vilket händer ca vart 10e år. Förhoppningsvis blir han nöjd.
    Dagens lunch blev en positiv överraskning. Hamnade i Malmö saluhall efter lite sökningar på Falafel. Mycket trevligt och väldigt god mat.
    Efter glass i Västra hamnen och inköp av kvällsmat på Ica styrde vi kosan över sundet.
    Odense är dagens övernattningsstad. Väldigt mysig gammaldags innerstad. Påbörjade så mysig promenad som raskt bytte karaktär när Wilmer gjorde tvärnit i gruset och slog upp sår på knä och händer. Allt gick bra men Wilmer fick ont. Styrketräning hem när vi bar honom.
    Sår tvättade, barn i säng, Micke tillbaka från joggingtur. Natti natti!

Lomma och Bjärred

July 9 in Sweden ⋅ ⛅ 18 °C

Ganska lugn dag med lunch på fiskrestaurangen i Lomma och lokalproducerad glass till efterrätt. Sen blev det brygga och bad följt av picknick på ytterligare en brygga. Micke fick kolla några fina hus också. Men inte så mycket han ville för då hade vi fortfarande cirkulerat i Bjärred....

Sommarlov

July 9 in Sweden ⋅ ⛅ 15 °C

Inspelning av Sommarlov!
    Barnen tyckte detta var väldigt spännande. Framförallt att se programledarna och Sommarskuggan! Mysig park och vi hade tur med vädret. Regn hade inte varit lika charmigt.

Never miss updates of Andrea Salmen with our app: