October 2019

Naar huis!!

November 26, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

56 dagen, 9 bestemmingen, 12 verschillende bedden en 116 vogelsoorten verder, veel verschillende mensen mogen ontmoeten, een onbekende cultuur mogen ontdekken en een hoop mooi dingen gezien. Vanavond rond 19:00 (nederlandse tijd) land ik op Schiphol en is het avontuur klaar 😴🛫Read more

Wangsai Garden

November 22, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag genieten en uitrusten in de Wangsai garden naast de wangsai waterfall, morgenochtend met de boot naar Surat thani, en smiddags vliegen naar Bangkok voor de laatste daagjes.

En oja, in Thailand doen ze niet aan een half haantje 🐓Read more

Loy Krathong in Krabi

November 11, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Zojuist Loy Krathong mogen meemaken, duizenden mensen die hun krathong te water laten gaan, dus zelf ook meegedaan! Echt super bijzonder en emotioneel om mee te mogen maken!! De "krathongs" worden ter plaatse gemaakt met allerlei verschillende bloemen kleuren en andere materialen.

En oja, nog even de standaard informatie 😜, vandaag doorgereisd naar Krabi vanuit Koh lanta met de minivan, hier twee nachten slapen en dan door naar Koh Phan gan. We zitten inmiddels alweer op 6 weken, nog "maar" twee weekjes te gaan

Een kleine uitleg van Google:
    "Tijdens de festiviteiten worden ‘krathongs’ te water gelaten; kleine bootjes in de vorm van een lotusbloem, gemaakt van bananenbladeren en versierd met bloemen. Op de krathong brandt een kaarsje en een paar stokjes wierook.

De krathong staat symbool voor het laten wegdrijven van verdriet, maar ook om te bidden voor geluk en voorspoed in het komende jaar. Hoe verder je krathong wegdrijft, hoe meer geluk je het volgende jaar hebt.

Ook wordt de feestdag gebruikt om de Godin van het Water te eren, en om haar vergeving te vragen voor het misbruik van het water dat haar het afgelopen jaar is aangedaan – zoals het lozen van rioolwater. Tot slot is Loy Krathong een eerbetoon aan de voetafdruk van Boeddha op de bodem van de oceaan."

Koh Lanta

November 8, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Ik voel me vandaag weer een stuk beter, dus het eiland rondgereden met de scooter. Hoogtepunt was toch wel die Collared kingfisher op een paar meter afstand 😍😍

Koh Lanta & soort #100!!!!!

November 7, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Ik zag dat ik de footprints alleen als concept had opgeslagen en niet had geupload, dus vandaag extra veel fotos. Gister ben ik met de boot van koh phi phi naar koh lanta gegaan, laatste dagen een beetje grieperig op bed gelegen, de vanmorgen toch maar een bloedtest laten doen, geen Dengue, wel te weinig witte bloedcellen en daardoor een lage weerstand. Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter dus maar weer op pad gegaan.

En oja, gister op de boot dan eindelijk soort nummer 100 mogen noteren, de brown-headed gull 💪💪💪