Terelj

May 17, 2015 in Mongolia ⋅ ☀️ 11 °C

De nacht hebben we doorgebracht in een echte Ger-tent, welke de nomaden gebruiken om samen met hun vee rond te trekken. In de ochtend na een stevig ontbijt (fried eggs met de eerder genoemde home made bacon) wandelen (lees: zwoegen, ploeteren) we de steile heuvel op voor een mooi uitzicht op het dal van ons Ger kamp. Na een even zo lekkere lunch (veel gefrituurd deeg) proberen we met een ander koppel het boogschieten uit. Een pijl schieten is niet zo moeilijk maar het doel raken des te meer. Ook mogen we een tochtje op de paarden doen. Schitterende beesten, maar in lopen en/of draf hadden ze niet zo'n zin, vooral die van Mike moest met de dreiging van een stok vooruit worden gebrand. Ook het oversteken van de rivier hadden de paardjes niet zo'n zin in. Gelukkig veel tijd om ons heen te kijken en te genieten van de natuur.
    's Avonds is het een stuk kouder (rond het vriespunt), en moet er een vuurtje worden gestookt in de Ger. Zoals het ons 'stadsmensen' betaamt kregen we wederom het vuur 's nachts niet aangestoken en moesten we hulp inroepen van de kinderen. De eerste nacht hadden we goed opgelet hoe het moest, maar toch kregen we het niet voor elkaar de 2e nacht. In slaap vallen met een knetterend haardvuur op de achtergrond is toch wel heel lekker slapen! Op de laatste foto: Wilde gieren!