Sunrice

July 12, 2015 in China ⋅ ⛅ 28 °C

De dragon’s backbone in China, alom bekend vanwege de spectaculaire rijstterrassen. Onder het motto: ‘eerst zien, dan geloven’, hebben we drie dagen doorgebracht in de bergen tussen de rijstvelden. En het is inderdaad een indrukwekkende omgeving!
    De eerste dag hebben we een korte wandeling gemaakt, dan tellen we de drie kwartier met onze tas de berg opsjouwen om bij het hostel te komen voor het gemak even niet mee :) De tweede dag hadden we afgesproken om bij helder weer om vijf uur ’s ochtends de berg op te klimmen voor de enige echte ‘Sunrice’. Dus om half vijf ging Mike voor inspectie naar buiten en constateerde dat de omstandigheden ideaal waren (veel sterren aan de hemel en de maan goed zichtbaar). Dus vol enthousiasme terug naar binnen om Anika het goede nieuws te brengen. Dit bleek op dit tijdstip toch geen goed nieuws voor Anika (geen nieuws was goed nieuws geweest) en dus besloot Mike dan maar alleen naar boven te klimmen. Het was een vrij korte hike van zo’n 50 minuten, maar in het donker zag je niet veel meer dan het pad voor je met het lampje van de telefoon. Gelukkig vertrokken er ook net twee Chinese meiden van het hostel en had een van hen een zaklamp bij. Dus Mike vol goede moed, Chinezen voor de ontcijfering van de Chinese borden op weg naar het viewpoint en een zaklamp zodat we iets meer konden zien. Helaas ging het ergens onderweg toch mis, maar na enige tijd zoeken hadden we het goede pad weer gevonden en kwamen we op tijd boven en konden we genieten van een mooie zonsopgang. Voor Mike was het tijd om aan de afdaling te beginnen toen de zon volledig doorgebroken was en de drone boven het viewpoint werd losgelaten om ongetwijfeld ook wat mooie plaatjes te schieten :) Bij terugkomst nog even op bed gaan liggen en daarna vrolijk weer dezelfde kant op, omdat Anika toch ook nog een kijkje bij het viewpoint wilde nemen en we een hike van een uurtje of vijf hadden gepland die hier langs ging. Dit werd wat langer aangezien niet alles even goed aangegeven stond en dit eiste toch zijn tol bij Mike. Een gevalletje overschatting met dit warme weer, maar de zonsopgang pakken ze niet meer af :) De paar dagen in het hostel waren ook erg gezellig, omdat er weinig gelegenheden zijn om te slapen kwamen de westerlingen hier ook samen (net zoals eerder tijdens de ‘Tiger Leaping Gorge’ hike).

En nu, op naar Vietnam!!