Joshua Tree National Park

August 3, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Efter turen forbi Amboy blev kompasset rettet mod Joshua Tree National Park. Vi ankom til hotellet hen under aften.

Det startede lidt skævt. Anne havde fundet en kupon der gav 15% rabat på det lokale værtshus - og glemte at indløse den!

Oven på denne fatale hændelse gik det heldigvis fremad. Morgenen efter startede med Frosties på værelset og en fantastisk kop kaffe på den lokale kaffeshop. Udrustet med tips og kort fra informationskontoret kørte vi ind i parken. Allerede uden for parken så vi de første karakteristiske Joshuatræer som har givet navn til parken - de blev gennemfotograferet - lidet vidste vi hvor mange vi ville se senere.

Over de sidste godt hundrede år er den årlige regnmængde halveret i parken. Derfor har den menneskelige aktivitet tidligere været større. Vi startede med en lille hike i et område, hvor kvægtyve i sin tid holdt kvæg og fuskede med at brandmærke kvæg. Nu er græsvæksten yderst begrænset og området byder på fantastiske stenformationer med mange sprækker og revner.

Næste stop var det område, hvor Joshuatræerne gror tættest. Det var pænt mange. Herefter gik det opad og frokosten blev indtaget ved et fantastisk udsigtspunkt - med resortområdet Palm Springs og dets 110 golfbaner et sted i disen.

Herfra videre til Arch Rock, hvor Anne opdagede sin passion for at klatre på sten.