• Day 63

Południowy Tyrol - Bolzano!

December 9, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 5 °C

Tym razem wybrałam się na północ! Razem z koleżankami pojechałyśmy do miejscowości Bolzano, w południowym Tyrolu. Miasto z każdej strony otoczone jest górami co nadaje mu niesamowity urok❤️ Jako że trwa sezon jarmarków świątecznych to było dużo ludzi, ale wystarczyło zejść z głównego placu i już było dużo przyjemniej. Spacerowałyśmy uliczkami i napawałyśmy się widokiem wysokich gór oprószonych śniegiem. Miasteczko słynie między innymi z tego, że jest tu muzeum archeologiczne, w którym przechowywany jest najstarszy odnaleziony homo sapiens, Ötzi, który ma około 5000 tysięcy lat😮 w 20w. para niemieckich turystów znalazła go w górach, zachował się tak dobrze przez 100% wilgotności oraz lód. Niemieckie/austryjackie akcenty widać tu na każdym kroku gdyż to miasto zostało wcielone do Włoch dopiero po 1 wojnie światowej, nigdy wcześniej włoskie nie było. Ciekawostką jest to, że po wszystkich wojnach ludzie zgodzili się żeby tak już zostało, ale zarządali pewnej autonomiczności, co obecnie wiąże się z tym ze całe Włochy zazdroszczą im… prawa podatkowego bo jest podobno nieporównywanie przyjemniejsze od włoskiego😜 Na obiad zjadłyśmy regionalne danie - knedle! Ze szpinakiem, serem i ćwikłą. Wieczorem odwiedziłyśmy jeszcze katedrę oraz jarmark i wróciłyśmy do Werony❤️Read more