• Day 5

Sky High

June 25, 2008 in Canada ⋅ ⛅ 23 °C

Gisteren was het Toronto time! Nadat wij ons door de oer-hollandse files hadden geworsteld, hebben we de auto midden inde stad geparkeerd. Op naar de alternatieve wijken van Toronto. Daar wonen grote groepen Chinezen en veel “alto’s”. Een grappig sfeertje, heel rommelig, beetje smoezelig, veel vage zaakjes en veel gewoel op straat.

Da’s in de CN-Tower wel anders. We hadden besloten te gaan lunchen boven in de CN-Tower. Alsof je het vliegveld op gaat: 3 controles, bodycheck, chagrijnige bewakers, linten waarachter je in groepjes moet gaan staan, een verplichte foto tegen een blue-wall (heel leuk, maken ze er later alsnog een foto van het restaurant achter, lijkt net of je in het restaurant zit.........waar je even later echt zit.......).

En in de lift een leuke conversatie tussen de liftboy en een Japanner die weer geen idee heeft waar hij is ingestapt: sir, sir, is this really de highest buidling inToronto...really highest” “Sir, this is the highest building in the whole wide world” “oh yes yes”.

Maar boven aangekomen maakt dat alles weer goed. Een weergaloos uitzicht over
    Ontario, lekker eten en een restaurant dat in 70 minuten 360 graden draait, dus terwijl je eet trekt Canada aan je voorbij.

Na een bezoekje aan de plaatselijke versmarkt (zelfs hier weten ze wat lekker is: eendeworstjes gevuld met appel, hamburgers van zware kwaliteit rundvlees,kazen in overvloed, Nederlands brood, rillettes van Karibou). Je vraagt je werkelijk af waarom er van dit soort markten maar zo weinig zijn en het hier stikt van de Wendy’s, Burger Kings en Tim Hurtons (de smerigste koffie ooit hebben we daar gehad, was een Tip van Andre.....).

En om 5 uur ‘s avonds gewoon weer terug de file in........

Vandaag vertrekken we 3 dagen de wildernis (Algonguin, het parkje is bijna groter als Nederland) in, dus tot over 3 dagen!