Toronto zoo

July 2, 2008 in Canada ⋅ ⛅ 24 °C

T is hier vandaag Canada-dag. Al 114jaar bestaat het land en ze vieren het met BBQ, muziek en vuurwerk. ‘T is ook de dag dat ze stil staan bij alle nieuwkomers en daarmee kampen zij net zo als wij in Nederland. Alleen hier wint de “multiculti”-beweging terrein omdat ze zien dat de koers die Europa in slaat (laat ze zich maar aanpassen, wij doen niks), niet het gewenste resultaat heeft. De “groepen” lijken hier redelijk gescheiden, maar de scheiding lijkt niet helemaal te lopen via etnische afkomst. Er zijn veel Indiërs (Sikhs?) en die zijn redelijk op zichzelf.
    Er is ook een redelijke grote groep orthodoxe moslims, die lijken ook redelijk op zichzelf.
    Maar andere groepen (Europeanen, afro, Aziaten) lijken zich redelijk te mixen. Dat stond
    vandaag ook in de krant, dat uiteindelijk “de mix” nu begint en er tussen verschillende
    groepen veel wordt getrouwd.

Wij hebben met al deze groepen de Toronto Zoo bezocht. Een gigantische dierentuin (ik denk dat we wel 15 kilometer hebben gelopen). Prachtig ruim opgezet. De meeste dieren liepen in grote weides, verdeeld over themaparken. Het weer was prachtig en dus gaf het niks om daar de hele dag te lopen. We zijn om 9 uur begonnen en om vier uur zijn we gestopt met lopen. En als beloning kreeg Robbie van de Dierentuindirectie een verlichte lolly (echt waar) in de vorm van een (rode) Maple Leaf.