Bolivia
Laguna Rogagua

Pampas tour

June 16, 2017 in Bolivia ⋅ ☀️ 29 °C

Na een week apen helpen in de jungle zijn we verder naar het amazonegebied getrokken, waar we een 3-daagse "pampas tour" hebben gedaan (zelf weten ze ook niet waar deze naam vandaan komt)
      Het begon nog rustig met een mooie boottocht, het spotten van vele dieren (kaaimannen, vogels, capibaras (grote cavia), schildpadden) en een mooie zonsondergang, maar de tweede dag werd heftiger: We mochten anaconda's gaan zoeken in het moerassige hoge riet! En nee, we konden niet achter onze reisgids schuilen want die zei dat we het beste verspreiden konden om de "vangkans" zo groot mogelijk te maken... we moesten maar schreeuwen als we er een zagen.. na 3 uur verlieten we het veld met heel, heel veel muskietenbulten en 0 slangen..
      Daarna stond piranha's vangen op het programma, eindstand: Jelena: 5, de rest van de boot (inc gids): 0 !
      De volgende ochtend mochten we in dezelfde rivier duiken om met roze dolfijnen te zwemmen! Eerst wat onwennig, want straks had je een piranha of kaaiman aan je teen hangen, maar uiteindelijk toch in het water geplonsd; wat een geweldig einde van onze trip!

Laguna Rogagua