Cambodia
Phumĭ Trâpeăng Pring

Kracheh/Kratië en Siem Reap

February 20, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

RUBENS DAGVERSLAG:
      Vandaag was voor mij een reisdag, na de eerste 5 km ging mijn brommertje al kapot. Toen moest ik een uurtje wachten en was hij weer helemaal in orde. Ik heb na ongeveer 2 uur reizen een tussenstop gemaakt om wat te eten. Ze spraken geen woord Engels dus ik kreeg wat rijst en 2 eitjes. Het eten was matig. Toen ik weer 1,5 uur daarna heb gereden kwam ik bij een gezellig stadje waar ik bij een leuk koffietentje een drankje heb gedaan. die meneer sprak alleen khmer of Frans, dus ik heb mijn Frans weer opgedaan. Toen ik aankwam in Siem reap kwam ik erachter dan mijn eerste en tweede versnelling versleten zijn, dus ik moest weer naar een mechanic. Uiteindelijk is alles gelukt en heb ik ingecheckt bij een prachtig hostel. Het kost 5 doller per nacht en heeft een zwembad. Nu ben ik moe en heb ik wat eten gehaald. Ik ga zo waarschijnlijk hektor weer zien. Over en uit

DE REST:
      He hoi, we gingen vandaag weer door naar Kracheh, nadat we afscheid hadden genomen van Ruben natuurlijk. We vertrokken rond een uur of 10,en 3 uur later kwamen we aan. De afgelegde weg verliep soepeltjes, en was beeldschoon. We kozen voor de touristische route langs de Mekong, wat resulteerde in mooie heuvels, water en nietszeggende, stoffige dorpjes. De Mekong is ontzettend groot, en dat krijg je des te meer door als je er zo lang langs rijdt. Morgen gaan we alweer door naar de volgende stad. Kracheh is meer een poort naar het onbekende gedeelte van het land. In het stadje zelf is niet zoveel te doen, behalve genieten van het prachtige uitzicht en de sfeer. Stoffig, veel ruimte, en beeldschoon. Cambodja in één zin.
      Tot snel

Phumĭ Trâpeăng Pring, Phumi Trapeang Pring, ភូមិ ត្រពាំងព្រីង