Kanada

Pengembara di tempat ini
    • Hari 8

8e en 9e dag Canada

10 Mei, Kanada ⋅ 🌬 18 °C

Op de camping in Ignace hebben Nadine en Arjen even een ochtend wandeling gemaakt. Arjen heeft daar de 2e beer van deze reis gezien. De rit ging door het laatste deel van Ontario en was op veel plaatsen weer prachtig. Toen we in de provincie Manitoba kwamen was het eens volledig anders. Vlak landschap zo ver je kan zien en kaarsrechte wegen. We vonden weer een mooie camping in Richer en voor de verandering stonden we weer aan een klein watertje. De volgende dag zijn we naar Steinbach gereden en daar een Mennonite Village bezocht. Dit zijn volgelingen van Menno Simons uit Witmarsum. Erg leuk om te zien hoe deze gemeenschap zich na veel rondzwervingen zich in Canada heeeft gevestigd. Deze groep kwam via Nederland en daarna Oekraïne in Canada terecht. In Steinbach voor de 4e keer getankt en koffie gedronken bij Tim Horten, een soort mcDonald. Na weer een flinke rit door het vlakke land geëindigd op dorpscamping van Elkhorn. Er was een melding dat we wellicht het noorderlicht konden zien. We zijn benieuwd.Baca lagi

Anda mungkin mengenali tempat ini dengan nama berikut:

Richer

Sertai kami: