Canada
Starlight Reef

Whale watching

August 6, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag was dan de dag dat we walvissen gingen spotten. We hadden er heel veel zin in, maar vonden het ook een beetje spannend.
      Toen we aankwamen moesten we een heel oranje pak aan, wat heel mooi stond natuurlijk. Daarna gingen we dan naar het rubberen bootje. We begonnen heel rustig met varen en later kwam er steeds meer snelheid. Wij zaten op de eerste twee rijen dus die klapten lekker op het water.
      Als eerste zagen we geen walvis, maar een paar orka's. Dit was heel gaaf! Ze kwamen steeds beetje boven het water. Soms moesten we even wachten, maar dan kwamen ze al snel weer naar boven. Ze gingen ook een beetje met elkaar spelen, dus ze kwamen toen nog meer boven water.
      Toen gingen we een stukje verder varen. Hier zagen we uiteindelijk dan een walvis. Wel in de verte, want we mogen niet te dichtbij komen. Helaas was het op zee ook opeens heel mistig, dus konden we het ook niet heel goed zien.
      Deze walvis kwam wat minder ver boven water en we moesten er meer naar zoeken. Want hij bleef langer onder water en zodra die dan weer boven kwam, was het op een hele andere plek. Één keer sprong die ook best ver omhoog, maar dat ging zo snel dat we het niet vast konden leggen.
      Daarnaast nog wat zeeleeuwen en zee otters gezien op de rotsen. Uiteindelijk moesten we weer terug en zijn we daarna nog een klein wandelingetje gaan maken.
      En we sloten de dag lekker af in de hot tub🐋

Starlight Reef