Chile
Cajón Negro

Weekendje weg deel 3

July 7 in Chile ⋅ ☁️ 2 °C

Vandaag zijn we vroeg wakker geworden omdat we termas geometricas gingen bezoeken. Het was ongeveer 1u30min meer naar het zuiden rijden. De weg was meestal wel goed en we zijn meerdere grote meren gepasseerd. Het water werd steeds meer helder. Steeds meer bergen en vulkanen te zien. Meer smeeuw en kouder. Het is echt een heel mooie omgeving om zowel in de winter en vooral de zomer te bezoeken. Er valt zoveel te doen. De weg werd na een tijdje slechter om tot bij de termas te geraken. Het was een zandweggetje met veel ijs en langs de weg sneeuw. Het voelde er eerst niet zo koud aan, maar de thermales waren allemaal buiten. Het water helemaal vanboven is koud, maar mengt dan met warm water dat wordt opgewarmd door een vulkaan. Er waren meerdere verschillende baden en hoe meer vanboven, hoe warmer. Die van 42° en een met 45° waren zo warm dat je er maar heel even in kon zitten. Mijn benen werden na een tijd enorm rood en het was echt om te verbranden dat het pijn deed. De andere waren echt perfect van temperatuur. Opzich was het niet heel koud als je moest wandelen van de ene plaats naar de andere. Nu was het perfecte moment om te gaan, want er waren bijna geen mensen dus je zat vaak alleen in een bad en buiten was het koud en vlie er soms wat sneeuw van de bomen. Allesinds echt de moeite. Ik ben enorm blij dat ik zoiets speciaal kon doen. Het zuiden van Chili is inderdaad echt gewoon het beste! Blijkbaar is het heel normaal om tijdens de zomervakantie hier in Chili naar het zuiden te gaan tot helemaal naar het einde van La Patagonia. Je zou dan steeds van het ene eiland naar het andere rijden omdat daar Chili in eilanden is verdeeld. Ik zie het wel zitten om het ooit eens te doen.Read more

Cajón Negro, Cajon Negro