Dag 13: Fyresdal - Vrådal

August 26, 2022 in Norway ⋅ 🌧 16 °C

Regen, regen en regen zouden we vandaag krijgen volgens de weerberichten. Dat klopte wel aardig. Hoewel we ook droge perioden hebben gehad, regende het erg veel. Maar eerst terug naar het begin van de dag.

De eigenaren van de Bed & Breakfast vonden het maar bijzonder dat wij zo'n tocht doen. Ze wilden graag een foto voor hun Facebook pagina dus mochten we eerst poseren voor vertrek. Daarna gingen we eerst richting een sportcafé in het dorp. Daar werkte vandaag een nederlandse vrouw, dochter van één van de clubleden van de rolskivereniging. Na een lekkere koffie met taart en wat kletsen vertrokken we rond 11:20 uur dan toch voor onze tocht van deze dag.

De tocht was over de eerste 20km weinig bijzonders. Daarna kwamen we op een leuke weg langs een meer. Hier zou ook de overnachtingsplek aanliggen die we uitgezocht hadden. Helaas waren de laatste 6km over een onverharde weg en dat was in de regen niet zo leuk. Aangekomen bij de plek blijkt er al een camper te staan. Na uitzoeken of we nog verder konden naar het dorpje om te overnachten, bleek dat we twee opties hadden. De eerste optie was 200m terug gaan, daar had Christel een plek gezien waar we konden overnachten. De andere optie was naar het dorpje gaan en daar 200 euro voor een hotelkamer betalen. Nou is deze vakantie niet goedkoop maar het geld groeit ons ook niet op de rug.

In de hevige regen de tent opzetten werd het dus want voorlopig zou het ook niet droog worden. Christel had een plan bedacht en dat voerden we opzich best prima uit. De tent stond snel en daarna konden we beginnen met onszelf droogmaken, andere kleren aan doen en de bedden gereedmaken.

Morgen gaan we verder. Waarschijnlijk niet al te vroeg om vervolgens eerst een paar kilometer naar het eerste dorpje te doen, wellicht daar lunchen en dan verder richting Drangedal. Daar verwachten we zondag aan te komen.