Dag 17: Fjågesund - Lunde

August 30, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Vanochtend waren we rond 10:15 uur weer op pad gegaan voor de tocht richting Lunde. Onze spieren voelden zwaar en vermoeid waardoor we vooraf twijfelden of we het zouden redden om de 35km te halen. Gelukkig doet het in beweging zijn een hoop goed en hadden we al snel het gevoel dat het vast goed moest komen.

Wat volgde was een mooie glooiende route langs het Telemark kanaal. Rond lunchtijd kwamen we langs een prachtige plek en besloten dus om daar de stoeltjes erbij te pakken en tijdens het eten van het uitzicht te genieten.

De laatste 10km naar de camping deed Christel met de kar. Tot zekere ergernis was dit een groot deel onverhard. Niet echt Christel's favoriete ondergrond.

Eenmaal aangekomen bij de camping in Lunde werden we vriendelijk geholpen en kregen we ook wat route advies. De fietsroute die we zouden volgen zou voornamelijk gravel zijn. Wat de tocht richting Skien een stuk zwaarder zal maken. Daarbij gaf ze aan dat de gewone weg nogal druk is met verkeer. Een andere optie zou nog kunnen zijn richting Ulefoss te gaan en daar op de boot naar Skien. Dat klinkt ook nog wel als een leuke optie. We zijn nog in overweging wat te doen.