Satellite
Show on map
  • Day 33

    Faro Bottenkapellen

    April 1, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

    Nog steeds zit ik in Santa Luzia, heerlijk relaxed een paar dagen op dezelfde plaats.
    Jullie hebben nog wat tegoed.
    Vanaf Faro-eiland heb ik op 29 maart een boottochtje gemaakt naar Faro om daar de Bottenkapellen te bekijken.
    Er zijn twee kerken die er een hebben. De schedels en botten zijn van monniken, hieronder even knip en plakwerk over het waarom:

    "De bottenkapel in Faro behoort tot de Igreja do Carmo en werd in 1816 gebouwd. De botten werden opgegraven van de overvolle begraafplaats en zijn afkomstig van monniken. De kapel is bekleed met de botten van ongeveer 1245 skeletten en de beenderen sieren de muren en plafonds in nette geometrische patronen. Bij binnenkomst luidt de inscriptie: “Pára aqui a considerar que a este estado hás-de chegar“, dus “Stop hier en denk aan het lot dat je zal overkomen“."

    Nou ik denk trouwens niet dat dat mij gaat overkomen want ik wil gecremeerd worden.
    Maar het is luguber en mooi tegelijk om daar te staan in een kapel die helemaal opgebouwd is met schedels en botten.
    Deze fotos stonden op mijn camera en moest ik met internetverbinding overzetten op mijn laptop, vandaar dat het even duurde.
    Read more